GODZINY OTWARCIA PON-SOB

Galeria handlowa: 9:00-21:00

Biedronka:8:00-22:00

Piekarnia GOM:8:00-21:00

Lokale gastronomiczne: 9:00-21:00

GODZINY OTWARCIA PONIEDZIAŁEK-SOBOTA

Galeria handlowa: 9:00-21:00

Zdrowa Środa w Bawełniance

Kolejna „Zdrowa środa” przed nami! Tym razem czekać na Was będą:

  • zajęcia zumby,
  • pokazy sztuki walki,
  • prezentacja szkół, stowarzyszeń i sekcji sportowych.

Widzimy się już 15 listopada od 16:30 do 18:30!

BEZ AKTYWNOŚCI NIE MA ZDROWIA!!!

WYTRWAŁOŚĆ JEST KLUCZEM SUKCESU!!!

STOP ZWOLNIENIOM Z WF

Aktywność fizyczna podejmowana w dzieciństwie nie tylko sprzyja rozwojowi dziecka, ale przekłada się również na komfort jego życia w dorosłości. Osoby, które były aktywne od najmłodszych lat, mają większe szanse na zachowanie zdrowia i są sprawniejsze w aspekcie psychofizycznym.

Aktywność ruchowa przynosi mnóstwo korzyści, które wykraczają daleko poza rozwój fizyczny. Istnieje wiele dowodów na to, że regularny ruch może znacząco poprawić funkcje poznawcze i rozwój umysłowy dzieci i młodzieży, a także pozytywnie wpłynąć na obszar emocjonalny.

Badania wykazują, że ćwiczenia fizyczne stymulują wydzielanie neuroprzekaźników, które wpływają na funkcje poznawcze mózgu. Dlatego dzieci uczestniczące regularnie w aktywności fizycznej mają lepszą zdolność koncentracji, utrzymania uwagi i łatwiej przyswajają oraz zapamiętują materiał.

Aktywność fizyczna może także stymulować kreatywność i pomysłowość. Dzieci, młodzież które mają możliwość eksplorowania różnych form ruchu, rozwijają swoją wyobraźnię i kształtują zdolność do rozwiązywania problemów. Ta kreatywność jest cenną umiejętnością w wielu dziedzinach życia.

Wysiłek fizyczny rozładowuje nie tylko energię kumulującą się w organizmie dziecka, ale też stres, napięcie psychiczne i trudne emocje. Ćwiczenia wyzwalają endorfiny, które działają jak naturalne środki przeciwbólowe i przeciwdziałają uczuciu lęku. Dla wielu dzieci aktywność fizyczna stanowi doskonały sposób na radzenie sobie z codziennymi wyzwaniami emocjonalnymi. Do tego zmniejsza ryzyko wystąpienia dziecięcej depresji oraz innych zaburzeń na tle emocjonalnym i psychicznym.

Aktywność fizyczna w formie zabaw i gier zespołowych to doskonała okazja do rozwijania umiejętności społecznych. Dzieci uczą się współpracy, komunikacji, odczytywania sygnałów niewerbalnych i rozwiązywania konfliktów, co stanowi cenne doświadczenie społeczne. Te umiejętności będą użyteczne w szkole, w relacjach z rówieśnikami oraz w dorosłym życiu.

Dzieci, które uczestniczą w aktywnościach fizycznych i osiągają sukcesy (te mniejsze i te większe), budują poczucie własnej wartości i pewności siebie. Treningi sportowe, zawody czy występy na scenie mogą być doskonałą okazją do przełamywania własnych ograniczeń.

Aktywność fizyczna uprawiana w wieku dziecięcym ma kluczowe znaczenie dla prawidłowego rozwoju, a w dorosłości pozwala zachować równowagę fizjologiczną organizmu, sprawność psychofizyczną, a także zapobiega wielu chorobom cywilizacyjnym takim jak depresja, cukrzyca czy nowotwory.

Dlatego ważne jest wyrobienie sobie nawyku regularnego podejmowania ruchu, a to najłatwiej osiągnąć w wieku dziecięcym. Maluchy są podatne na czynniki płynące ze środowiska. To znaczy, że jeśli rodzice dają dobry przykład i sami uprawiają sport, istnieje duża szansa, że dziecko też będzie chciało to robić. Zachęcanie dziecka do wysiłku fizycznego jest więc doskonałym sposobem na budowanie zdrowych nawyków na przyszłość.

Regularny ruch poprawia jakość snu, a ten jest przecież niezbędny do prawidłowego rozwoju fizycznego i psychicznego dziecka. Warto więc zachęcać dzieci do ruchu, nie tylko tego w formie zaplanowanego treningu, ale też spontanicznej aktywności czy gier i zabaw ruchowych.

Jaki jest wpływ aktywności na rozwój dzieci i młodzieży?

1. Stymuluje wzrost ciała przez nacisk na chrząstkę stawową. Warto podkreślić, że nacisk ten powinien być związany z wykorzystaniem własnego ciężaru ciała, ponieważ zbyt duży ciężar hamuje ten proces.

2. Sprzyja harmonijnemu rozwojowi układu ruchu (kości, mięśni, stawów), układu sercowo-naczyniowego (serce, płuca), właściwej koordynacji ciała i kontroli ruchu.

3. Pozwala utrzymać właściwą masę ciała, w połączeniu z odpowiednimi nawykami żywieniowymi.

4. Umożliwia rozwój cech motorycznych (m.in.: szybkość, zwinność, gibkość). Umiejętności ruchowe pozwalają dzieciom radzić sobie w życiu codziennym, np. unikać zagrożeń.

5. Pozwala na poznanie środowiska, zjawisk, sytuacji czy przedmiotów.

6. Wspomaga rozwój społeczny, rozwija budowanie relacji z innymi, uczy współpracy, negocjacji, a także samokontroli.

7. Odgrywa ważny czynnik w rozwoju społecznym, młoda osoba uczy się pokonywać trudności, znosić porażki, cieszyć sukcesami swoimi i kolegów.

8. Przystosowuje organizm na różne bodźce – dźwięk, światło, temperaturę – np. sporty zimowe. Wszystkie te czynniki wpływają na wzmocnienie organizmu.

9. Kompensuje niekorzystny wpływ współczesnego życia, które jest związane z długim przebywaniem w pozycji siedzącej, m.in.: w szkole, podczas odrabiania lekcji, gry na urządzeniach elektronicznych czy oglądania telewizji.

10. Pozwala rozładować napięcie emocjonalne.

11. Zapobiega wystąpieniu wielu chorób, określanych jako cywilizacyjne: nadciśnienie, cukrzyca, otyłość, wady postawy, osteoporoza

12. Zróżnicowana aktywność jest dobrym sposobem na poznanie wielu dyscyplin sportowych – być może w przyszłości będzie to decydowało o wyborze zawodu, hobby, utrzymaniu relacji z przyjaciółmi.

Zobacz także

26.04.2024

Rok z Bawełnianką

Świętuj z nami pierwsze urodziny
26.04.2024

Rok z Bawełnianką

Świętuj z nami pierwsze urodziny
25.04.2024

Dart z Bawełnianką

Darmowy trening Dart
25.04.2024

Dart z Bawełnianką

Darmowy trening Dart